Podatek dochodowy | 1 stycznia - 31 grudnia 2013 | 1 stycznia - 31 grudnia 2012 |
Zysk (strata) brutto (skonsolidowany) |
4 120 692 |
4 038 708 |
Stawka CIT (lub zakres stawek CIT) właściwa dla kraju siedziby jednostki dominującej (w %) |
19% |
19% |
Podatek dochodowy jaki zostałby skalkulowany jako iloczyn zysku księgowego brutto jednostek i stawki CIT właściwej dla kraju siedziby jednostki dominującej |
782 931 |
767 355 |
Różnice pomiędzy podatkiem dochodowym skalkulowanym powyżej a podatkiem dochodowym wykazanym w rachunku zysków i strat: |
42 648 |
17 527 |
- straty podatkowe |
(874) |
(3 066) |
- grzywny, kary umowne |
1 678 |
796 |
- dywidendy |
(4 025) |
(19 806) |
- wycena aktywów finansowych |
(17 362) |
7 628 |
- utworzenie/rozwiązanie odpisów na należności niezaliczone do kosztów uzyskania przychodów |
4 137 |
30 628 |
- utworzenie / rozwiązanie pozostałych rezerw i odpisów na inne aktywa niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów |
51 401 |
(9 115) |
- niezrealizowane przychody i koszty z tytułu reasekuracji biernej |
(4 033) |
(1 266) |
- opodatkowanie działalności ubezpieczeniowej na Ukrainie |
4 585 |
4 673 |
- amortyzacja |
448 |
602 |
- pozostałe zwiększenia, zaniechania, zwolnienia, odliczenia i obniżki podatku |
6 693 |
6 453 |
Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat |
825 579 |
784 882 |
Łączna kwota podatku bieżącego i odroczonego | 1 stycznia - 31 grudnia 2013 | 1 stycznia - 31 grudnia 2012 |
1. Ujętego w rachunku zysków i strat, w tym: |
825 579 |
784 882 |
- podatek bieżący |
885 776 |
568 541 |
- podatek odroczony |
(60 197) |
216 341 |
2. Ujętego w innych całkowitych dochodach, w tym: |
(39 617) |
26 002 |
- podatek bieżący |
- |
- |
- podatek odroczony |
(39 617) |
26 002 |
Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, fizycznych czy składek na ubezpieczenia społeczne podlegają stosunkowo częstym zmianom. Obowiązujące przepisy zawierają również niejasności, które powodują różnice w opiniach co do interpretacji prawnej przepisów podatkowych zarówno między organami państwowymi, jak i między organami państwowymi i przedsiębiorstwami. Rozliczenia podatkowe oraz inne (na przykład celne czy dewizowe) mogą być przedmiotem kontroli organów, które uprawnione są do nakładania wysokich kar, a ustalone w wyniku kontroli dodatkowe kwoty zobowiązań muszą zostać wpłacone wraz z wysokimi odsetkami. Zjawiska te powodują, że ryzyko podatkowe w Polsce, Litwie i Ukrainie jest wyższe, niż istniejące w krajach o bardziej rozwiniętym systemie podatkowym. W Polsce rozliczenia podatkowe mogą zostać poddane kontroli przez okres pięciu lat. W efekcie kwoty wykazane w niniejszym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym mogą ulec zmianie w późniejszym terminie po ostatecznym ustaleniu ich wysokości przez organy skarbowe.