Middle-office: nowoczesny i zintegrowany model obsługi klienta |
1. 91% klientów zadowolonych z przebiegu procesu likwidacji szkód (badanie satysfakcji klientów na próbie ok. 20 000 osób w 2013 roku). |
2. Kontynuowano proces wdrażania sieci nowoczesnych Oddziałów PZU - dobrze widocznych, wspólnych dla całej Grupy PZU i nastawionych na sprzedaż. Od początku trwania procesu uruchomiono 85 Oddziałów funkcjonujących w nowym modelu. |
3. Kontynuowano prace mające na celu dalszą optymalizację obszaru likwidacji szkód i świadczeń, w tym celu m.in. zmodernizowano zasady współpracy z likwidatorami (telepraca), dokonano centralizacji zespołów i automatyzowano procesy. |
Back-office:efektywne operacje i elastyczne IT |
1. Prowadzono prace nad wdrożeniem systemu produktowego dla ubezpieczeń majątkowych – Everest. |
2. Zakończono wdrożenie wspólnego dla PZU i PZU Życie systemu klasy ERP – od stycznia 2013 roku wdrożono kolejne procesy z obszary księgowości ubezpieczeniowej dla PZU i PZU Życie. |
3. Objęto krytyczne systemy i aplikacje biznesowe w Grupie PZU monitoringiem, pozwalającym na wyeliminowanie ryzyka długotrwałych awarii, a tym samym skrócono czas niedostępności krytycznych systemów. |
4. Wszystkie systemy w Grupie PZU zostały przeniesione na nowe środowisko integracyjne. Obecna platforma jest nowoczesna i wysokowydajna, dzięki czemu jest w stanie sprostać wysokiemu wolumenowi transakcji (1,5 miliona dziennie). |
HR: partner biznesu / zaangażowani pracownicy / kultura zorientowana na wynik |
1. Udostępniono bogaty program szkoleń dla wszystkich pracowników PZU i PZU Życie (PLUS), ukierunkowany na rozwój kluczowych kompetencji pracownika. W II kwartale 2013 roku rozpoczęto budowę systemu pozwalającego oferować pracownikom szkolenia dopasowane do ich potrzeb. |
2. Podejmowano działania mające na celu wzmocnienie wizerunku Grupy PZU jako solidnego pracodawcy wśród trzech grup: pracowników, studentów i profesjonalistów. W ramach działań mających na celu wzmocnienie pozycji Grupy PZU jako preferowanego pracodawcy uruchomiono kolejną turę praktyk i staży w Grupie PZU. |
3. Uruchomiono PZU Sport Team umożliwiający pracownikom wspólnie uprawiać dyscypliny sportowe. |
4. Przeprowadzono badania zaangażowania pracowników Grupy PZU (w trakcie badania udzieliło informacji 87,0% pracowników). |
Branding: PZU to firma nowoczesna, prawdziwie zorientowana na klientów |
1. PZU posiada największą w Polsce sieć placówek, która liczy 412 Oddziałów PZU. |
2. We wszystkich swoich działaniach Grupa PZU koncentruje się na kliencie i dąży do budowania wizerunku zgodnego z pozycjonowaniem marki PZU „możesz na nas liczyć”. |
3. W 2013 roku wartość marki PZU została wyceniona na ponad 2,3 mld zł, co zapewniło czwarte miejsce w rankingu najcenniejszych polskich marek sporządzanym rokrocznie przez dziennik „Rzeczpospolita”. |